ولسوالی‌های کهمرد و سیغان بامیان، به دست جنگ‌جویان طالب سقوط کرد

صبح کابل
ولسوالی‌های کهمرد و سیغان بامیان، به دست جنگ‌جویان طالب سقوط کرد

منابع محلی در ولایت بامیان، تأیید می‌کنند که ولسوالی‌های کهمرد و سیغان این ولایت به دست جنگ‌جویان طالب سقوط کرده است.

محمدزمان همدرد، عضو شورای ولایتی بامیان، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که ولسوالی کهمرد روز گذشته و ولسوالی سیغان شب گذشته -دوشنبه، ۲۱ سرطان- به دست جنگ‌جویان سقوط کرده است.

آقای همدرد، علت سقوط ولسوالی سیغان را ضعف مدیریتی و برخورد نامناسب والی با باشندگان سیغان و نیروهای امنیتی در این ولسوالی می‌داند.

او می‌گوید که در ولسوالی کهمرد نیز نیروهای امنیتی به دستور والی عقب‌نشینی کرده و نا هماهنگی‌ای نیز وجود داشته و شماری از نیروهای امنیتی از عقب‌نشینی بی‌خبر بوده اند.

آقای همدرد، می‌افزاید: «یک نیروی ۷۰ نفری امنیت ملی به فرماندهی مولوی عبدالکبیر که با والی اختلاف داشته، هم‌کاری خود را در قسمت تأمین امنیت ولسوالی کهمرد قطع کرده و به همین دلیل وحشتی در ولسوالی ایجاد شده و این ولسوالی به دست جنگ‌جویان طالبان افتاده است.»

در همین حال، همایون ایلخانی، سخن‌گوی فرماندهی پلیس بامیان، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که نیروهای امنیتی از ولسوالی‌های کهمرد و سیغان عقب‌نشینی تکتیکی کرده اند.

ولسوالی‌های کهمرد و سیغان با ولسوالی‌های دوآب ولایت سمنگان و تاله و برفک ولایت بغلان هم‌مرز است.

ولایت بامیان در مرکز افغانستان، یکی از ولایت‌های امن کشور به شمار می‌رود که این نخستین‌بار است که ولسوالی‌های کهمرد و سیغان این ولایت پس از سقوط حکومت طالبان، به دست جنگ‌جویان طالب سقوط کرده است.