صالح: ادعای طالبان در مورد پیداشدن «یک کانتینر جسد» بی اساس است

صبح کابل
صالح: ادعای طالبان در مورد پیداشدن «یک کانتینر جسد» بی اساس است

به دنبال ادعای طالبان مبنی بر پیداشدن یک کانتینر مملو از اجساد نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در یکی از شفاخانه‌های کابل، اکنون امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری پیشین افغانستان این ادعای طالبان را بی‌اساس خوانده است.

آقای صالح روز دوشنبه -۱۰ عقرب-، در برگه‌ی تویترش نوشته است که این‌ افراد کسانی اند که زخمی بودند و پس از ۱۵ اگوست به گونه‌ی دسته‌جمعی از سوی طالبان به قتل رسیدند. «این یک جنایت شنیع است که توسط طالبان برای انتقام از رویداد سال ۲۰۰۱ میلادی در شبرغان انجام شده است.»

او از نهادهای حقوق بشری خواسته است که این جنایت را بررسی و ریشه‌یابی کنند تا جهان از «چهره‌ی زشت و وحشت‌ناک طالب» واقف شوند.

امرالله صالح، تأکید کرده است که این جنایت در هیچ قانونی قابل توجیه نیست و باید پیش از این که طالبان ثبوت‌ها از بین ببرند، تحقیق در مورد این رویداد آغاز شود.

این در حالی است که به تازگی طالبان، ادعا کرده اند که اجساد گمنام شماری از نظامیان حکومت پیشین هنوز در بیمارستان سردار محمد داوود در کابل وجود دارد.

فصیح‌الدین، فرمانده‌ی ستاد ارتش طالبان در جریان سخن‌رانی خود در بدخشان، گفته که هویت این اجساد هنوز مشخص نشده است.

او گفته است: «در شفاخانه‌ی ۴۰۰ بستر کابل فعلا یک کانتینر پر مرده است. تا وقتی که آن‌ها در حکومت بودند، موفق نشدند که وارثین آن‌ها را پیدا کنند که کیست و به کی باید تحویل بدهند و تا حال که امارت اسلامی هم تلاش کرده، پیدا نتوانسته که از کیست و به کی باید تحویل بدهد.»