منابع مردمی: طالبان باشندگان دره‌ی عبدالله‌خیل پنجشیر را بازداشت و لت‌وکوب کردند

صبح کابل
منابع مردمی: طالبان باشندگان دره‌ی عبدالله‌خیل پنجشیر را بازداشت و لت‌وکوب کردند

منابع مردمی در ولایت پنجشیر، می‌گویند که طالبان روز گذشته -شنبه، ۱۷ ثور-، شمار زیادی از باشندگان دره‌ی عبدالله‌خیل این ولایت را به اتهام همکاری با جبهه‌ی مقاومت ملی بازداشت و آن‌ها مورد لت‌وکوب قرار داده‌اند.

ویدیوهایی که از سوی باشندگان محل به روزنامه‌ی صبح کابل فرستاده شده نشان می‌دهد، افرادی که بازداشت شدند، شدیدا از سوی جنگ‌جویان طالب لت‌وکوب می‌شوند.

این منابع، می‌گویند که افراد بازداشت‌شده هیچ ربطی به جبهه‌ی مقاومت ملی ندارند و به اتهام پنجشیری‌بودن بازداشت می‌شوند.

هرچند پیش از این ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان، گفته بود که هیچ رویداد نظامی‌ای در پنجشیر رخ نداده؛ اما باشندگان محل، می‌گویند که اگر چنین نیست، چرا مردم را بازداشت و شکنجه می‌کنند.

هم‌چنان در ویدیوی که به صبح رسیده، دیده می‌شود که نیروهای تازه‌نفس از ولایت‌های دیگر به پنجشیر رسیده و در استدیوم مارشال فهیم جمع‌ شده‌اند.

در روزهای‌ اخیر، حملات نیروهای جبهه‌ی مقاومت ملی علیه طالبان در پنجشیر و شماری از ولایت‌های دیگر افزایش یافته است. چندین ولسوالی پنجشیر برای مدتی از کنترل طالبان خارج شدند.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان روز شنبه -۱۷ ثور-، گفت که در پنجشیر هیچ رویداد نظامی رخ نداده است.

مجاهد در تویتی، گفته بود: «در پنجشیر، تخار وسایر ساحات، هیچ کدام رویداد نظامی رخ نداده. حلقات باغی که در رسانه‌های اجتماعی کدام ادعاها را پخش می‌کنند حقیقت ندارد، هیچ کس تشویش نداشته باشد.»

به گفته‌ی او، هزاران تن از جنگ‌جویان این گروه در ولایت‌های پنجشیر و تخار حضور دارند و اجازه‌ی تحرکات منفی را نمی‌دهند.