گزارش تازه: در یک سال گذشته، ۲۲۹۹ نظامی و غیرنظامی توسط طالبان بازداشت و تیرباران شدند

عصمت امین
گزارش تازه: در یک سال گذشته، ۲۲۹۹ نظامی و غیرنظامی توسط طالبان بازداشت و تیرباران شدند

بر اساس گزارش سالانه‌ی جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، در جریان یک سال گذشته، بیش از ۲ هزار و ۲۹۹ نظامی و غیرنظامی از سوی طالبان بازداشت، شکنجه و تیرباران شده‌اند.

در گزارشی که روز شنبه -۱۲ سنبله از سوی این جبهه به نشر رسیده، آمده است که در یک سال گذشته، ۱۲۱ تن از نیروهای جبهه‌ی مقاومت ملی در درگیری با افراد طالبان کشته شده‌اند.

با این حال در گزارش، آمده است که در این مدت ۷۱۵ تن از جنگ‌جویان طالب نیز، از سوی نیروهای جبهه‌ی مقاومت ملی کشته و صدها تن دیگر شان زخمی شده‌اند.

بر بنیاد این گزارش، در حالی که نیروهای مقاومت ملی با اسیران طالبان برخورد نیک داشته و شمار زیادی از آن‌ها را پس از بازجویی رها کردند؛ اما طالبان با اسیران جبهه مقاومت برخورد غیرانسانی داشتند و اکثرا اسیران را تیرباران کرده‌اند.

جبهه‌ی مقاومت ملی، گفته است که در حال حاضر، شمار نیروهای این جبهه به ۳۰۰۰ نفر می‌رسد که در ولایت‌های پنجشیر، تخار، بغلان، بدخشان و کاپیسا حضور دارند.

در گزارش، تأکید شده که طالبان در یک سال گذشته دست به جنایت‌های ضد بشری و کشتار غیرنظامیان و نظامیان پیشین زده‌اند.

بر اساس این گزارش، بلندترین میزان کشتار و تیرباران غیرنظامیان از سوی طالبان در ولایت‌های پنجشیر، اندراب‌ها و خوست بغلان و تخار ثبت شده است.

این در حالی است که پیش از این روزنامه‌ی صبح کابل نیز، بر اساس معلومات منابع خود، گزارش‌های زیادی را از کشتار نظامیان و غیرنظامیان از سوی طالبان نشر کرده است.